SA iesniedzis sūdzības Administratīvā tiesā

Personu apvienības, kuru sastāvā ir SIA “Sabiedriskais autobuss” (SA) un attiecīgi AS “Nordeka” un “Vlasava” ir iesniegušas sūdzības Administratīvā rajona tiesā par Iepirkuma Uzraudzības biroja (IUB) pieņemto lēmumu par izskatīšanas termiņa pagarināšanu attiecībā uz Valsts SIA “Autotransporta direkcijas” (ATD) konkursa rezultātu apstrīdēšanu vietējas nozīmes reģionālos un reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos.

Pamatojoties uz ATD 2020. gada 15. maijā pieņemto lēmumu par konkursa rezultātiem – lotē “Valmiera, Valka, Smiltene” par uzvarētāju tika atzīts un līgumu tika nolemts slēgt ar pretendentu personu apvienību SIA “Sabiedriskais autobuss” un UAB “VLASAVA”. Savukārt lotē “Gulbene, Alūksne, Balvi” uzvarēja personu apvienība AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss”. Konkursa rezultātus augstāk minētajās lotēs IUB ir pārsūdzējušas VTU “Valmiera” un personu apvienība SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “Balvu autotransports”, lūdzot kompetentajai iestādei atcelt konkursa rīkotāja – ATD pieņemto lēmumu par rezultātiem minētajās lotēs.

Publisko iepirkumu likums paredz, ka IUB visas pārvadātāju iesniegtās sūdzības par ATD konkursa rezultātiem ir jāizskata mēneša laikā kopš to saņemšanas. Publiskajā telpā IUB nāca klajā ar paziņojumu, ka gala lēmumu par iesniegtajām sūdzībām pieņems tikai 25. septembrī, norādot lēmumā, ka tās ir komplicētas un apjomīgas, neko detalizētāk nepaskaidrojot pašā lēmumā. Vienlaikus IUB ir pieņēmis lēmumu piesaistīt attiecīgās jomas ekspertu, taču neskaidrojot ko tieši piesaistītais eksperts vērtēs un kādas procedūras ietvaros tas tiks izvēlēts. Vienlaikus SA un personu apvienības vēlas norādīt, ka pašā lēmumā nav norādīti citi būtiski apstākļi, kas pamatotu vai izskaidrotu šāda IUB lēmuma pamatotību.

Tā kā SA un abām personu apvienībām attiecīgi kopā ar “Vlasava” un “Nordeka” IUB lēmumā norādītie argumenti par termiņa pagarināšanu līdz trīm mēnešiem nešķiet nedz pietiekoši, nedz pamatoti pēc būtības, tad SA rodas pamatotas šaubas par to, vai tiešām IUB ir pārdomājis minēto lēmumu. SA un personu apvienības “Nordeka” un “Vlasava” apšauba, vai šāds lēmums ir ticis pietiekami apsvērts, un vai tā patiesais pamatojums nav lietas izskatīšanas novilcināšana?

Turklāt pamatojoties uz Valsts pārvaldes likuma 10. panta piekto daļu un Eiropas Savienības (ES) pamattiesību hartas 41.panta tiesībām, labas pārvaldības princips ietver taisnīgu procedūru īstenošanu saprātīgos termiņos. Administratīvā procesa 63. panta pirmā daļa paredz, ka izskatot faktus un uzklausot visu procesā iesaistīto dalībnieku viedokļus, IUB nekavējoties ir jāizvērtē konkrētās lietas apstākļi un jāizdod attiecīgi administratīvo aktu. Proti, tas nozīmē, ka atbildīgā iestāde nekavējoties izvērtē, noskaidro visus lietas apstākļus un paziņo pieņemto lēmumu, pat, ja noteiktais termiņš vēl nav pienācis.

Tomēr SA ļoti cer, ka IUB lēmumu par termiņa pagarināšanu un eksperta nepieciešamību nav pieņēmis politiskā spiediena dēļ, jo gan “VTU Valmiera”, gan personu apvienība SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “Balvu autotransports” sūdzībās norādīts tikai uz šaubām par to, ka uzvarējušā piedāvājumā norādītā cena ir nepamatoti lēta. Taču konkurējošā pretendenta šaubas vai aizdomas, kas nav pamatotas ar nekādiem racionāliem apsvērumiem, pašas par sevi nav juridiski vērtējams kritērijs. Savukārt izsmeļošus paskaidrojumus lietā ir sniegušas gan abas personu apvienības, kuru sastāvā ir SA, gan ATD.
Turklāt arī Satiksmes ministrs T. Linkaits publiskajā telpā paudis bažas par politisko ietekmēšanu konkursa sakarā. Uz jautājumu, kādas ir iespējas izpildīt premjera K. Kariņa prasību izslēgt vienu uzņēmumu no konkursa, ministrs norādīja, ka viņam tādu iespēju nav, bet vienīgais, kas tīri teorētiski to varētu izdarīt ir IUB. Savukārt uz jautājumu par to, vai nākamais solis no Kariņa puses varētu būt līdzīga spiediena izdarīšana uz IUB, ministrs atbildēja, ka spiediena nebūs un paļaujas, ka kompetentā iestāde profesionāli visu izvērtēs. Arī SA un personu apvienības patiesi cer un paļaujas uz IUB profesionalitāti sūdzību izskatīšanas gaitā.
Lotē “Saldus, Kuldīga”, kur sūdzības netika iesniegtas, SA līgumu ar pasūtītāju parakstīja šī gada 1. jūlijā, savukārt personu apvienības, kurā ietilpst SA, “Nordeka”, “Liepājas autobusu parks”, līgums par loti “Pierīga” tika parakstīts šī gada 2. jūlijā. Saskaņā ar abu līgumu nosacījumiem, SA uzsāks sniegt pakalpojumu abās lotēs 2021. gada 1. augustā.

Par SIA “Sabiedriskais autobuss”
SIA “Sabiedriskais autobuss” vietējas nozīmes reģionālos un reģionālos starppilsētu pasažieru pārvadājumus nodrošina jau vairāk kā 60 gadus. Bez regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, uzņēmums nodrošina arī skolēnu regulāros pārvadājumus un piedāvā transporta nomu tūrisma vai kolektīviem braucieniem. Uzņēmums “Sabiedriskais autobuss” ietilpst “B-Bus” grupā, kurš 2019. gadā ar 505 autobusiem apkalpoja 40 milj. pasažieru 165 maršrutos, nodarbinot 1225 darbiniekus.

SA pasažieru pārvadājumu nozarē strādā vairāk kā 60 gadus

Sekojot līdzi publiskajā telpā atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu organizētiem nepatiesiem apgalvojumiem par SIA “Sabiedriskais autobuss” (SA) saistībā ar Valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) konkursa rezultātiem, SIA “B-Bus” valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars vēlas ieviest skaidrību, lai kliedētu jebkādas šaubas un pieliktu punktu nepamatoti saceltajai ažiotāžai ap uzņēmumu un konkursa rezultātiem.

“B-Bus” un SA vārds saistībā ar ATD konkursa rezultātiem tiek locīts un izmantots medijos dažādās interpretācijās, atsevišķus faktus sagrozot vai izraujot no kopēja konteksta, ar mērķi izplatīt apmelojošu informāciju un graut uzņēmumu reputāciju. Tad nu palūkosimies, vai tiešām tas velns ir tik melns, kā to mālē atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri nespēj pieņemt faktu, ka diemžēl viņi nav konkurētspējīgi brīvajā tirgū.

Domāju, ka vairums piekritīs, ka SA, kas pasažieru pārvadājumu nozarē strādā kopš 1958. gada, ar vairāk nekā 60 gadu pieredzi grūti nosaukt par jaundibinātu uzņēmumu, līdzīgi kā “VTU Valmiera”, “CATA” u.c. pagājušā gadsimtā dibinātie uzņēmumi. SA savu darbību uzsāka ar nosaukumu “Saldus autobusu parks”, taču atšķirībā no augstāk minētajiem pašvaldību paspārnē strādājošiem uzņēmumiem 2011. gadā to iegādājās “B-Bus”. Savukārt “B-Bus” zīmols tika izveidots, apvienojoties Beļģijas uzņēmumam “MandelCar Tourisme” (1933.) un Latvijas uzņēmumam “Blagovest Tur”, tādēļ attiecībā ne uz SA, ne “B-Bus”, kas var lepoties ar starptautisku pieredzi nozarē, attiecināts apzīmējums “jaundibināti uzņēmumi” neiztur nekādu kritiku.

“B-Bus” grupā ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA “Sabiedriskais autobuss”, SIA “Rīgas mikroautobusu satiksme”, SIA “Ekspress-Ādaži”, SIA “Migar”, UAB “Transrevis” un UAB “Uma Trans”. Ar 505 lielu autobusu parku “B-Bus” grupa ir trešais lielākais pārvadātājs Baltijas valstīs un pirmais starp privātajiem uzņēmumiem
Turklāt es kā “B-Bus” grupas valdes priekšsēdētājs, kurš nozarē strādā jau 15 gadus, esmu ieguvis ne tikai profesionālo darba pieredzi (finanšu un pārvadājumu jomā) Latvijas mērogā, bet arī starptautiskā līmenī. Un kā jebkuram uzņēmuma vadītājam, kuram ir ambīcijas un skaidra nākotnes biznesa attīstības vīzija, ir vēlme attīstīties, tādēļ sekoja diezgan loģisks lēmums – iegādāties “B-Bus”, kļūstot arī par īpašnieku visai grupai, lai turpinātu attīstīt un paplašināt grupas darbību ārpus Latvijas robežām, sākot strādāt Baltijas tirgū un arī citās Eiropas valstīs nākotnē.

Arī par “sīknodokļu maksātājiem”, kā mūs nodēvēja laikraksta “Neatkarīgā Rīta Avīze” (NRA) žurnālists A. Kluinis savos rakstos, gluži mūs nevar nosaukt, jo atspoguļotie dati tika attēloti un interpretēti, uzrādot atsevišķas nodokļu pozīcijas, piemēram, tikai SA samaksāto pievienotās vērtības nodokļa summu, neņemot vērā veiktās valsts sociālās obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodokli, kā arī neņemot vērā “B-Bus” grupu kopumā. Šāda samaksāto nodokļu interpretācijas atspoguļošana bija apzināta un izdevīga rīcība to dažu pašvaldību transporta uzņēmumu virzienā, lai uz kopējā fona izskatītos labāk nekā SA, un liktu sabiedrībai domāt un noticēt, ka tā tas patiešām ir. “CATA” un “VTU Valmiera” sabiedrībā rada tēlu par sevi kā par lieliem nodokļu maksātājiem, taču šāda vienpusēja viedokļa atspoguļošanā netiek skaļi aprunātas un uzsvērtas uzņēmumu atšķirīgās specifikas.

Pirmkārt, SA nav ienākumi no autoostu saimnieciskās darbības, kā tas ir abiem pašvaldību uzņēmumiem, otrkārt, dažādiem pārvadātājiem ir atšķirīgi šobrīd izpildāmo līgumu apjomi, tādējādi veidojas šī starpība samaksātajos nodokļos, īpaši samaksātais pievienotās vērtības nodoklis no biļešu ieņēmumiem. Tādēļ nav korekti salīdzināt dažādus lielumus, pretējā gadījumā, ja abu pašvaldību uzņēmumu samaksāto nodokļu summām pretstatam “B-Bus” grupas kopējos maksājumus valsts budžetā, tad aina veidojas pavisam citādāka – 2019. gadā kopējie no grupas uzņēmumiem samaksātie nodokļi Latvijas valsts budžetā sastādīja 5’434’000.68 eiro, plus Iedzīvotāju Ienākuma nodoklis – 1’516’000.66 eiro un VSOI – 2’721’000.26 eiro, kas ir krietni vairāk nekā “VTU Valmiera” un “CATA”. Turklāt ņemot vērā, ka jaunā līguma ietvaros “VTU Valmiera” un “CATA” būtiski samazināsies apjoms, līdz ar to arī ieņēmumi un samaksātie nodokļi būs mazāki. Es nedomāju, ka viņi vēlētos, lai nākotnē viņi tiktu dēvēti par “sīknodokļu maksātājiem”.

Runājot par nodokļu parādiem, kas tika plaši apspriests medijos, proti, ka “B-Bus” bija nodokļu parāds, šādi aplami apgalvojumi pierāda, cik ļoti ērti un labi var manipulēt ar šo vārdu savienojumu, kas bez detalizētāka paskaidrojuma iegūst negatīvu rezonansi. Turklāt gribu precizēt, ka konkursā piedalījās SA, nevis “B-Bus”.

Runa ir, nevis par nodokļu parādu, bet gan par nodokļu sadalīšanas termiņu, tāpēc šī gada 6.maijā “B-Bus” iesniedza iesniegumu VID, lūdzot nodokļu samaksas termiņa sadalīšanu, pamatojoties uz Ministru kabineta 2020.gada 26.marta noteikumu Nr.165 “Noteikumi par Covid-19 izraisītās krīzes skartiem darba devējiem, kuri kvalificējas dīkstāves pabalstam un nokavēto nodokļu maksājumu samaksas sadalei termiņos vai atlikšanai uz laiku līdz trim gadiem”.

Izskatot “B-Bus” iesniegumu, šī gada 22.maijā VID pieņēma pozitīvu lēmumu, piešķirot nokavēto nodokļu maksājumu samaksas termiņa pagarinājumu. Vienlaikus gribu vērst uzmanību, ka publiski ir pieejama informācija par to, ka ne šobrīd, ne pirms VID iesniegtā iesnieguma izskatīšanas “B-Bus” nav un nebija VID administrēto nodokļu (nodevu) parāda, vai nodokļu (nodevu) parāda summa bija mazāka par 150 €.

Nobeigumā vēlos uzdot retorisku jautājumu, vai Valsts Ieņēmumu dienests (VID) 2016. gadā izteiktu pateicību “B-Bus” par godprātīgu un savlaicīgu nodokļu nomaksu (2015.), kā arī šogad iekļautu “B-Bus” VID “Padziļinātās sadarbības programmas Bronzas līmeņa dalībnieks” sarakstā, ja “B-Bus” būtu “nodokļu nemaksātājs”? Šī saņemtā atpazīstamības zīme no VID apliecina, ka uzņēmums ir ieguvis programmas dalībnieka statusu un uzņēmuma vērtības ir balstītas uz godprātīgu nodokļu nomaksu, tādējādi paaugstinot uzņēmuma reputāciju.”
Ar savu viedokli, kas balstīts uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, vēlos uzsvērt vēlreiz, ka ATD konkurss bija godīgs, caurspīdīgs un atklāts, cīņa starp konkurentiem bija sīva, taču uzvarēja tie pārvadātāji, kuriem ir liela pieredze startēt šādos konkursos ne tikai Latvijā, bet arī Baltijas tirgū. Jebkuram iedzīvotājam, tāpat kā pārvadātājiem ir pieejama informācija par konkursu jau vairāk kā divus gadus, tajā skaitā informācija par to, ka kompetentās iestādes vairākkārt ir pārbaudījušas konkursa norises un dokumentācijas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Līdz šim pieņemtie Iepirkuma uzraudzības biroja un tiesas iestāžu lēmumi liecina par to, ka viss konkursa process ir noritējis atbilstoši normatīvo aktu prasībām, līdz ar to aicinām jebkuram lasītājam izvērtēt kritiski šajā sakarā šobrīd medijos ar skaļiem virsrakstiem pausto informāciju.

SA: Esam neizpratnē par atspoguļoto medijos saistībā ar ATD konkursa rezultātiem

SIA “Sabiedriskais autobuss” (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar Valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) konkursa rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, kas nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem.

SA valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis norāda, ka tas, kas pašreiz notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kurā atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. Lai pieliktu punktu dažāda veida spekulācijām publiskajā vidē, SA ar konkrētiem statistikas datiem apliecinās, ka “B-Bus” grupas uzņēmumi var nodrošināt ATD konkursā noteiktās tehniskās un kvalitātes prasības.

“B-Bus” grupā šobrīd ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA “EKSPRESS ĀDAŽI”, SIA “MIGAR”, SIA “SABIEDRISKAIS AUTOBUSS” SIA “RĪGAS MIKROAUTOBUSU SATIKSME”, UAB “TRANSREVISS” un UAB “UMA TRANS”. “B-Bus” grupas uzņēmumi apkalpo Latvijas un Lietuvas rajona un starppilsētu pārvadājumus, kā arī nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgas un Viļņas pilsētas maršrutos.

“B-Bus” grupa ir trešais lielākais pārvadātājs Baltijas valstīs ar 505 autobusiem, kuru vidējais vecums ir 6 gadi. 2019. gadā grupas uzņēmumi Latvijā un Lietuvā ir pārvadājuši 40 milj. pasažieru, nobraukuši 30 milj. km un autobusu vadītājiem algās izmaksāja 11.5 milj. eiro. Autobusu vadītāju vidējā bruto darba alga 2019. gadā sasniedza 1070 eiro, kas apliecina, ka jau šobrīd uzņēmums maksā vairāk par noteikto minimālo stundas likmi, kā noteikts ATD konkursā. Turklāt liela daļa autobusu vadītāju ir ilggadēji darbinieki.

No 2017. gada septembra “B-Bus” grupas uzņēmums UAB “Transrevis” uzsāka braukt Viļņas pilsētas maršrutos ar 110 jauniem un moderni aprīkotiem autobusiem. Līdz ar to “B-Bus” ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kuram ir šāda pieredze. Jau šobrīd liela daļa autobusu ir aprīkoti ar videonovērošanas kamerām pasažieru drošībai, ar zemajām platformām pasažieriem ar kustību traucējumiem vai ģimenēm ar bērnu ratiem ērtākai iekļūšanai/izkļūšanai no autobusiem, gaisa un ventilācijas sistēmām, bezmaksas bezvadu internetu (wi-fi), audio un vizuāli tiek atskaņotas un attēlotas pieturas monitoros, kā arī elektroniskie tablo ir gan salonā, gan ārpusē.

“B-Bus” grupā ietilpstošais uzņēmums SIA “TU Vidlatauto” (tagad SA), kas tika pievienots SIA “Sabiedriskais autobuss” (agrāk Saldus autobusa parks) ir viens no 10 uzņēmumiem, kas dibināja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju (LPPA), līdz ar to minētās asociācijas prezidenta I. Ošenieka izteikumi par to, ka neviens no “B-Bus” grupas uzņēmumiem nav bijis biedrs asociācijā, neatbilst patiesībai. Vēl no “B-Bus” grupas uzņēmumiem par asociācijas biedriem bija SIA Saldus AP (tagad SA), “Ekspress-Ādaži” un SIA “Migar”, jo tās sākotnējais mērķis bija pārstāvēt visu Latvijas pārvadātāju viedokļus. Taču jau daudzus gadus un šobrīd asociācija pārstāv vairs tikai atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumus, līdz ar to SA un arī citi grupas uzņēmumi, neredzot jēgu piedalīties pašvaldību interešu lobēšanā, izstājās no asociācijas. Vienlaikus jāpiemin, ka interesanta aina izveidojas gan no iesniegto sūdzību sadalījuma pa lotēm, gan vieniem un tiem pašiem pārstāvjiem, kas pārstāv vairākus asociācijā ietilpstošus uzņēmumus. Vai konkrētu pašvaldību uzņēmumu sūdzības apmaksā asociācija no kopējā biedrības budžeta un vai starp asociācijas biedriem ir pastāvējušas kādas savstarpējas vienošanās jau iepriekš? Domāju, ka jautājums paliek atklāts.

Uzskatu, ka visi pašvaldību transporta uzņēmumi bija jānodod privatizācijai, kā to savulaik jau ir izdarījušas citas Latvijas pašvaldības. Viens no labākajiem piemēriem ir Igaunija. Tallinas pilsētā ir tikai viens pašvaldībai piederošs transporta uzņēmums, pārējie visi ir privātie uzņēmumi, kas piedalās pašvaldību un valsts izsludinātajos konkursos.

SA uzskata, ka ATD, rīkojot konkursus par Vislatvijas sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajiem 10 gadiem un iekļaujot pilnībā visas maršrutu tīkla daļas brīvajā tirgū, rīkojās pareizi. Šāda pieeja veicināja sīvu konkurenci un nodrošināja visiem konkursa dalībniekiem vienlīdzīgas iespējas un kvalitātes prasības. Neviens no pašvaldību uzņēmumiem, kuri zaudēja, nespēja atzīt, ka, diemžēl, viņu piedāvājumi cenu ziņā bija dārgāki un ka pieredzes trūkuma dēļ attiecībā uz piedalīšanos konkursos brīvas konkurences apstākļos tie tomēr nespēja mēroties ar citu konkurentu iesniegtajiem piedāvājumiem. Bet šajā gadījumā, uzvarot privātajiem uzņēmumiem, tieši valsts un nodokļu maksātāji būs lielākie ieguvēji (cenu starpība starp pašvaldības autobusu parka un privāto uzņēmumu (uzvarētājs)):

Lotē Gulbene, Alūksne, Balvi – 1 000 000 eiro/gadā;
Lotē Jelgava, Dobele – 3 000 000 eiro/gadā;
Lotē Valmiera, Valka, Smiltene – 1 500 000 eiro/gadā;
Lotē Ventspils – 500 000 eiro/gadā;
Kopā – 6 000 000 eiro/gadā.

Ņemot vērā, ka uzvarētājiem par tehnisko piedāvājumu punktu skaits bija līdzīgs vai pat lielāks, nodokļu maksātāji saņems kvalitatīvu pakalpojumu par 6 000 000 eiro lētāk gada ietvaros, taču 10 gados valsts ietaupīs 60 miljonus eiro.

Publiskojot konkrētus faktus un datus, SA un ”B-Bus” vēlas, lai publiskajā vidē paradītos ne tikai vienpusējs ar sagrozītiem faktiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu, LPPA un LAKRS viedokļi, kas tiek apzināti izplatīti medijos, lai grautu uzņēmuma reputāciju, bet arī mūsu viedoklis, kā arī parādīt, ka B-Bus grupa ir liels uzņēmums, kas strādā ne tikai Latvijā, bet arī Baltijas valstu tirgū.

Par SIA “Sabiedriskais autobuss”
SIA “Sabiedriskais autobuss” vietējas nozīmes reģionālos un reģionālos starppilsētu pasažieru pārvadājumus nodrošina jau vairāk kā 60 gadus. Bez regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, uzņēmums nodrošina arī skolēnu regulāros pārvadājumus un piedāvā transporta nomu tūrisma vai kolektīviem braucieniem. Uzņēmums “Sabiedriskais autobuss” ietilpst “B-Bus” grupā, kurš 2019. gadā ar 505 autobusiem apkalpoja 40 milj. pasažieru 165 maršrutos, nodarbinot 1225 darbiniekus.

No šodienas un 30. marta būs vēl vairāki slēgti reisi no Saldus un Ventspils

Latvijā līdz 14. aprīlim izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ, pēc VSIA “Autotransporta direkcija” (ATD) ieteikumiem jau iepriekš atceltajiem reisiem, SIA “Sabiedriskais autobuss” (SA) maršrutos Kurzemē tiks atcelti arī vēl šādi reisi.

Starppilsētu maršrutos no Saldus:
• 7253. maršruta “Saldus – Ventspils” reiss darba dienās plkst. 15.30 no Ventspils no 30. marta;
• 7270. maršruta “Saldus – Rīga” reisi plkst. 06.15 no Saldus (pirmdienās, ceturtdienās, piektdienās un sestdienās) un plkst. 09.00 (pirmdienās un sestdienās) un 15.20 (ceturtdienās un piektdienās) no Rīgas no 26. marta;
• 7269. maršruta “Saldus – Kuldīga” reisi plkst. 09.50 (darba dienās) un 14.35 (otrdienās un ceturtdienās) no Saldus un plkst. 15.55 (darba dienās) no Kuldīgas no 30. marta;
• 7428. maršruta “Kuldīga – Ventspils” reiss darba dienās plkst. 14.00 no Kuldīgas no 30. marta.

Ventspils novadā no 30. marta:
• 6079. maršruta “Ventspils – Ziras” reisi pirmdienās un otrdienās plkst. 06.00 un 12.00 no Ventspils, plkst. 6.40 un 12.45 no Zirām.
• 6496. maršruta “Ventspils – Blāzma – Stikli – Blāzma” reisi otrdienās plkst. 07.40 no Blāzmas un plkst. 14.20 no Ventspils un piektdienās plkst. 11.30 no Ventspils un 12.45 no Blāzmas.

No 22. marta vairāki SA autobusu reisi netiks izpildīti

Latvijā līdz 14.aprīlim izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ un pēc VSIA “Autotransporta direkcija” ieteikumiem SIA “Sabiedriskais autobuss” maršrutos Kurzemē no 22. marta tiks atcelti vairāki reisi.

Starppilsētu maršrutos no Saldus:
• 7253. maršruta “Saldus – Ventspils” reisi svētdienās plkst. 12.15 no Saldus un plkst. 15.30 no Ventspils;
• 7256. maršruta “Saldus – Ezere – Rīga” reiss svētdienās plkst. 18.00 no Rīgas;
• 7258. maršruta “Saldus – Vāne – Kandava” reisi svētdienās plkst. 16.05 no Saldus un plkst. 17.30 no Kandavas;
• 7270. maršruta “Saldus – Rīga” reisi svētdienās plkst. 15.00 un 19.00 no Saldus un plkst. 20.15 un 21.30.
• 7931. maršruta “Saldus – Jelgava – Rīga” reiss svētdienās plkst. 16.30 no Saldus.

Ventspils novadā:
• 6083. maršruta “Ventspils – Ugāle” reisi darba dienās un sestdienās plkst. 14.50 no Ventspils un plkst. 15.50 no Ugāles mehāniskajām darbnīcām;
• 6496. maršruta “Ventspils – Blāzma – Stikli – Blāzma” reisi svētdienās plkst. 17.20 no Ventspils un plkst. 18.30 no Stikliem;
• 6497. maršruta “Blāzma – Stikli – Blāzma” reisi pirmdienās, trešdienās un ceturtdienās plkst. 07.40 un 16.00 no Blāzmas.

No 23. marta vairākos EA maršrutos netiks izpildīti reisi

Ņemot vērā, ka valstī ir izsludināta ārkārtas situācija saistībā ar COVID-19 izplatību kā rezultātā ir krities pasažieru skaits, Valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) ir lēmusi samazināt reisu skaitu reģionālajos maršrutos. Līdz ar to no 23. marta līdz ārkārtējās situācijas beigām SIA “Ekspress-Ādaži” (EA) vairs netiks izpildīti vairāki reisi.

Šādi reisi vairs netiks izpildīti:
• maršrutā Nr. 6842 reisi plkst. 6.50 no pieturvietas “Carnikavas tirgus” un plkst. 12.00 no pieturvietas “Carnikavas tirgus”;
• maršrutā Nr. 6821 reiss plkst. 7.10 no pieturvietas “Ādažu centrs”;
• maršrutā Nr. 6822 reiss plkst. 8.15 no pieturvietas “Jugla”;
• maršrutā Nr. 5294 reisi plkst. 10.55, plkst. 14.10 un 18.05 no pieturvietas “Ādaži.
Vienlaikus informējam, ka vairāki reisi tiks izpildīti ar minibusiem, jo pasažieru skaits ir būtiski samazinājies. Aicinām pasažierus pievērst uzmanību gaidāmajām izmaiņām, kā arī pirms plānotā brauciena pārbaudīt, vai konkrētais reiss tiks izpildīts, apmeklējot EA mobilo lietotni, 1188 mājas lapu vai ATD mājas lapā.

Lūdz pasažierus nesēdēt pirmajā rindā, labajā un kreisajā pusē autobusā

Lai mazinātu COVID-19 izplatības risku un pasargātu transporta līdzekļa vadītājus, “Sabiedriskais autobuss” norobežo vadītāju zonu un lūdz pasažierus nesēdēt pirmajā rindā, labajā un kreisajā pusē, kas atrodas aiz sabiedriskā transporta vadītāja.

Trīs EA apkalpotajos maršrutos būs izmaiņas

No šī gada 23. marta trīs “Ekspress-Ādaži” (EA) apkalpotajos maršrutos būs izmaiņas, lai nodrošinātu pasažieriem ērtākos laikos nokļūšanu uz mācību iestādēm un atpakaļ mājās. Ņemot vērā valstī noteikto ārkārtas situāciju, šīs izmaiņas stāsies spēkā tiklīdz skolēniem atsāksies mācības skolā klātienē.

Mācību laikā (darba dienās) maršruta autobuss “Baltezers – Alderi – Ādažu centrs” izbrauks plkst. 7.40, sabiedriskajām transportam iebraucot arī Mārsilos (Māras iela 47).

Maršrutā “Rīga – Ādaži – Podnieki – Garkalne” mācību laikā (darba dienās) autobuss no Ādažu centra izbrauks plkst. 16:23, iebraucot arī Mārsilos (Māras iela 47). Savukārt autobusa reiss, kas tiek izpildīts plkst. 18.24 no Garkalnes no pirmdienas līdz svētdienai tiks mainīts maršruts. Turpmāk autobuss vairs neiebrauks Alderos. Autobuss, kas darba dienu vakaros plkst. 17.15 izbrauc no Rīgas starptautiskās autoostas (SAO) tiks mainīts maršruts – iebraucot Mārsilos (Mārsila 47).

Skolēnu mācību laikā maršrutā “Ādaži – Stapriņi – Atari – Ādaži” autobuss, kas izbrauc darba dienās plkst. 16.50 no Ādažu centra tiks mainīts izbraukšanas laiks – autobuss izbrauks 10 minūtes vēlāk – plkst. 17.00. Aicinām pasažierus pievērst uzmanību gaidāmajām izmaiņām maršrutos.

No 1. februāra vairākos “Migar” maršrutos būs izmaiņas

Pēc Jelgavas novada iedzīvotāju un mācību iestāžu vadības ierosinājumiem, vairākos SIA “Migar” (MG) apkalpotajos maršrutos un reisos no 1. februāra būs izmaiņas, lai iedzīvotājiem nodrošinātu sabiedriskā transporta pieejamību darba dienās un brīvdienās ērtākos laikos.

Turpmāk maršruta autobuss Nr. 5824 “Jelgava-Līvbērze” sestdienas un svētdienas vakaros no Jelgavas izbrauks plkst. 20.30. Savukārt no Līvbērzes brīvdienu vakaros autobuss izbrauks plkst. 20.55. No 1. februāra darba dienās vairs nekursēs autobusi, kas no Jelgavas izbrauc plkst. 14.50 un no Līvbērzes – plkst. 15.15.

Maršruta Nr. 5367 “Jelgava –Līvbērze – Jaunbērze” darba dienās autobuss kursēs šādos laikos: no Jelgavas plkst. 14.50 un no Jaunbērzes – plkst. 15.40. Savukārt autobuss, kas plkst. 20.30 izbrauca no Jelgavas, turpmāk brauks tikai darba dienās (šobrīd – visu nedēļu). Tāpat arī reiss plkst. 21.20 no Jaunbērzes tiks izpildīts tikai darba dienās (šobrīd visu nedēļu).

Par SIA “Migar”
SIA “Migar” reģionālos vietējas nozīmes maršrutos pasažieru pārvadājumus nodrošina kopš 1998. gada. Uzņēmumā nodrošina pasažieru pārvadājumus 30 reģionālos vietējas nozīmes maršrutos.

“Ekspress-Ādaži” pasažieriem informācija par izmaiņām 2. septembrī!

Ņemot vērā, ka skolēniem pirmajā skolas dienā, 2019. gada 2. septembrī, skolā ir jāierodas nedaudz vēlāk, šajā dienā tiks mainīts izbraukšanas laiks trīs reisos, kas tiek izpildīti maršrutā Nr.5269 Baltezers–Alderi–Ādažu skola, Nr.6842 Ādaži–Carnikava un Nr.5721 Ādaži–Stapriņi–Atari–Ādaži.

2. septembrī maršruta Nr.5269 Baltezers–Alderi–Ādažu skola autobuss no pieturas Baltezers (Dreimaņu iela) izbrauks plkst.9.10 (parasti izbrauc plkst.7.40). Tāpat maršruta Nr.6842 Ādaži–Carnikava reiss pieturā Carnikava (tirgus) tiks uzsākts plkst.9.10 (parasti – 7.40). Savukārt autobuss, kas brauc maršrutā Nr.5721 Ādaži–Stapriņi–Atari–Ādaži, no pieturas Stapriņi (Vaivariņu iela) izbrauks nevis plkst.8.50, bet plkst.7.30.